Най нови

За царевицата и протеиновите топчета

Здравейте, колеги шаранджии!

Жоро - Авангард

След няколкодневни неуспешни излета на яз.”Пясъчник” и други водоеми, през началото на месец юни и началото на юли, стремейки се да надхитрим някой по-едър екземпляр, на една от сбирките на клуба, решихме, че е време да счупим каръка и да посетим водоем, където има добра популация на шарани. Целта беше да направим един тридневен излет, за да може всеки да провери своето ново оборудване.
Задачата беше да се проверят възможностите на новите пръчки, макари, сигнализатори и монтажи.
След няколков часов дебат се реши това да бъде арендуван водоем. Разбира се, аз бях против, тъй като за мен това не е моят вид риболов, но в крайна сметка бях задължен да се се съобразя с общото мнение – нали за това сме клуб.
Проблемът беше, кой водоем да изберем, където има достатъчно шарани, тъй като в много арендуван и водоеми само се тръби по медии и реклами, че има достатъчно риба, но в крайна сметка за съжаление това не е така.
Събират се такси за риболов или се плаща такса на пръчка, но в крайна сметка очакванията на шаранджията за добър риболов се оказват напразни. За съжаление това е картината на по-голямата част по нашите арендовани водоеми -т.е. правене на пари от арендаторите без да се съобразяват с популацията на рибите, но това е друга тема на разговор.
И така – Георги Райков (Жоро) се зае с въпроса по издирване на водоем с подходящи условия за риболов. Имахме уговорка до петък на обед да ни уведоми къде ще ходим, за да можем да се подготвим. В процеса на подготовката за излета бяхме решили да направим и ловим и на протеинови топчета. Жоро е фен на тази стръв и от доста време работи по този въпрос, но без особено големи резултати. И така дойде дългоочаквания петък 14.07.2006. Всички бяхме в очакване на часа на тръгването, защото един приятел на Жоро, който се казва Димитър Георгиев (Митака) се беше заел да провери един водоем близко до гр.Костенец.
В 17 ч. започнахме да товарим оборудването по автомобилите, а в 19 ч. вече бяхме на път.
Времето беше променливо и преваляваше, но прогнозата беше благоприятна.
В 21 ч. бяхме на центъра на Костенец и там Митака ни чакаше в добро настроение, тъй като информацията беше обнадеждаваща. След кратък разбор потеглихме към водоема. Лично мен много ме притесняваше дали ще има достатъчно подходящи места за риболов, тъй като бяхме доста хора, а на другият ден т.е. в събота очаквахме към нас да се присъедини и Анастас Чапкънов – друг член от клуба.
Пристигнахме на водоема по тъмно към 22 ч. Над водата се вдигаше мъгла, тъй като беше валяло преди да пристигнем.
Нищо не се виждаше, само на две места имаше светлини от рибарско присъствие. След кратък дебат решихме да застанем на срещу положният край на стената, към по-плитките и разлети участъци. До тук всичко вървеше по план, но след като пристигнахме на избраното място, в дясно от нас имаше доста шумна компания. Надявахме се докато опънем палатките около нас да настане спокойствие и тишина За щастие така и стана.
В 3 ч. аз и Ангел Стаменов влязохме с лодката и сонара за да разгледаме дъното и присъствието на рибата. Избрахме две места с различни дълбочини. Едното беше с дълбочина 4-4.5 м., а другото с дълбочина 5-5.5 м. и ги маркирахме с 2 шамандури. Дъното и на двете места беше сравнително твърдо. Захранихме. Едното (по-дълбокото) с царевица накисната от предния-ден, варено жито и консервирана царевица. Другото с пелети и нарязани топчета на NASH и с топчета на Шаранчо ЕООД – Birch х аромат на сметана и Fish с аромат на риба, които Жоро беше приготви предната вечер от готовите миксове. В 5,30 ч. бяхме готови с подготовката на терена за риболов. Небето се проясни и започна да се развиделява. Мъглата се вдигна и беше възможно да видим шамандурите п да направим замятане. В 6.30 ч.всички пръчки бяха хвърлени във водата. Работеше се от ръка на дистанция 70-80 метра. Аз заложих на шамандурата захранена с царевица с монтаж на косъм и повдигач с три пръчки на различен аромат. Ангел заметна три пръчки отляво на шамандурата захранена с топчета и пелети двете бяха на царевица а едната беше на топче Nash-Scopex. Жоро започна също с три пръчки с монтаж на косъм. Едната беше In-Line – на царевица, а другите две Bolt Rig – на топчета Nash и Birdy. В 9 ч. пристигна и Анастас, той дойде до мен и заметна от дясната страна на моята шамандура, като заложи за стръв царевица, с която работех и аз. Някъде към 10 ч. единият сигнализатор на Анастас изпищя и след засичане, на брега се оказа шаран с тегло от 1.5 кг. Не след дълго и Ангел изкара риба с почти същото тегло. Към 12 ч. и моите пръчки се записаха с един удар и тегло 1.9 кг. – така започна надпреварата между нас и рибата. В следобедните часове шараните се изтеглиха към по-плиткото и трайно се настаниха пред Ангел и Жоро, които ловяха еднакво добре с топчетата на Шаранчо от миксовете Birdy и Fish и топчетата на Nash с аромат Scopex. Между другото Ангел ловеше с една от пръчките на две зърна силиконова царевица монтирана на косъм, която потапяше в Dip на Star Baits с аромат на Scopex. През това време в рамките на 4-5 ч. ние с Анастас нямахме удар на царевицата, което беше необяснимо. Явно аромата на топчетата бяха дрьпнали рибата от нашата хранилка или рибата мигрираше през деня: от дълбоко към плитко, а вечер обратно. Надявахме се да си отговорим на този въпрос по интезитета на нощното кълване. Към 18 ч. рибата престана с кълването. Изчакахме до към 20 ч. и влязохме с лодката и захранихме обилно двете шамандури- едната с царевица а другата отново с топчета и пелети. По-късно запалихме петромакса, разпънахме масите, разляхме по едно питие и започнахме да правим разбор на днешния ден. Както си приказвахме един от Жоровите сигнализатори нададе продължителен вой и макарата започна да отвива аванса. Последва засичане и рибата продължи да взима аванс, но не след дълга борба се предаде. Ангел я гребна с кепа и след притеглянето се оказа, че рибата тежи 3.8 кг. – нов личен рекорд на Жоро.
Хвани пусни

Последваха снимки и рибата беше върната във водата.
С този удар започна нощният риболов на шамандурата захранена с пелети и топчета. Не след дълго и Ангел изкара шаран с тегло 1.9 кг. Рибата започна да се храни и ударите зачестиха. Направи ни впечатление, че шараните, които се улавяха бяха с тегло от 1.5 до 2.4 кг.
Хвани пусни - релийз

Така продължи и през цялата нощ. За наше учудване петното захранено с царевица не отчиташе удари и там сигнализаторите мълчаха. Към 3 ч. се чу звук от стойката на Ангел.
Ачо - 2,5кг.

След успешно гребване рибата се оказа див шаран с тегло 2.5 кг. Прибрахме го за да може да го снимаме през деня. Активното хранене на рибата продължи до сутринта, но не успяхме да уловим по-големи екземпляри.
Към 7 ч. след като изпихме кафето, влязохме с лодката и захранихме отново с нарязани топчета и пелети. Така започна и последният ден от риболова ни. За мое учудване пръчките, които бяха на царевица, мълчаха повече от двадесет часа.
В 11.20ч. пръчките на Жоро започнаха да се обаждат. Последва добро потегляне на една от тях, засичане и шаран с тегло 2.8 кг. – добър резултат, като за начало.
Ачо - 1.8 кг.

Последва удар и на пръчките на Ангел – шаран 1.8 кг. Докато направим снимки, отново удар на Жоро – шарана тежеше 2.2 кг. Последва връщане във водата на двете риби и презамятане на извадените пръчки.
Жоро

Не минаха и пет минути и отново удар на пръчките на Жоро – резултатът беше шаран с тегло 1.9 кг. След десетминутно затишие изпищя сигнализатор на Ангел – резултатът беше шаран 2.кг.
С тези темпове рибата кълвеше до към 14 ч. След всяка извадена риба петното на риболов се дозахранваше с топчета с помоща на кобра, а в промеждутъка с ракета с нарязани топчета. За съжаление трябваше да приключим с риболова и да напуснем този красив водоем, доставил ни толкова положителни емоции. Но какво да се прави -всяко нещо има начало и край!
Равносметката беше следната: за 36 ч. риболов, бяха уловени общо около 60 шарана с тегло от 0.8 до 3.8 кг.
На царевица хванахме общо 8 риби от 1.2 до 1.9 кг. Всички останали шарани бяха уловени на топчета, което е своеобразен рекорд в нашата практика. Моето мнение е, че това е нормално за арендован водоем с добра популация на шарани и рибата може да подбира храната, с която се храни, а също така привиква и с ароматите на захранката в определена зона. Явно атрактивността на стръвта (топчетата) изиграха решаваща роля за успеха на нашият излет и наклониха везните в полза на протеиновите топчета, това беше всеобщото мнение. Амбицирани от успеха решихме да приложим същата тактика този път на голям държавен водоем.
Задължителното пускане

Пожелавам на всички шаранджии да изпитат подобни емоции!
CARP FISHING CLUB „AVANGARD”
Списание Шаран
pgplamen

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.